woensdag 24 april 2013

Klus 121 De voortuin

Na dat ik even rustig opgestart ben. Begin ik vandaag aan de voortuin. Gelukkig is deze niet zo groot en zo ziet het voor de buurt er al weer veel gezelliger uit als deze gedaan is. Want dit doet natuurlijk net zo gezellig aan hé

 

Dus aan de gang er mee, want wat ligt er een boel blad zeg. Je zou bijna zeggen dat ik in het najaar niets aan mijn tuin gedaan heb. Nee echt wel hoor. Dit haalde ik allemaal uit het ene tuintje


 Ik wist niet dat je in zou klein tuinje zoveel blad kon verzamelen zeg. Nou in de container en mee en de tuin even schoffelen.
Op deze foto is het niet zo goed te zien, maar de reden dat deze hoek zo leeg is, is omdat man lief dagelijk over dit stukje tuin rijd om zijn auto voor de deur te kunnen parkeren. Hier zet ik dus ook geen plantjes meer, want die overleven het gewoon weg niet. Gewoon even schoffelen en harken en klaar om vanavond weer plat gereden te worden. haha
 Ook Lobbes helpt me een handje een poot bekkie. Hij haalt alle takjes uit  de tuin.
 Zo dat ziet er al weet heel anders uit. (zie links dat kale stuk. jammer hé, maar ja zonde van ieder plantje wat ik koop)
 Geen blad meer te zien.
 Dit stukje ook nog even en dan ga ik even een bakkie en een boterhammetje doen.
 Jeeemug wat kan er in zo'n ieniemienie stukje een belachelijke hoeveelheid bladeren
 Kijk dit haalde ik er allemaal uit.
Nou opruimen maar en dan is het even genoeg. Inmiddels ben ik ook al weer 40 minuten verder.
Nu is het even tijd voor een bakkie en een boterhammetje.

Zo het boterhammetje binnen, de thee op dus weer tijd om verder te gaan.  Deel 2 van de voortuin.Eerst weer al het blad weg halen. Weer een hele bult blad. Kijk.
Ik doe meteen het eerste gedeelte van de heg ook mee. Is dat ook weer klaar. Het is zo lekker in het zonnetje dat ik er zelf van ga zweten (of komt dit door het werken?). Nou ja nog even door. Deze struik is vorig jaar door de "tuinman"(zeg maar rustig prutser) helemaal naar de maan geknipt. OP de foto is het niet zo goed te zien, maar het achterste deel is laag en het voorste deel heeft een kuif. Dus vandaag knip ik hem zelf, maar een beetje in fatsoen (zo goed als dit kan dan, want veel kan ik er niet meer van maken)
 De kuif is er in ieder geval nu af. Zo moet het er dan maar mee door.
 Kijk een stuk lager nu hé. Het tuinje ziet er nu wel weer goed uit.
en de container is vol dus ik kan ook niet meer verder. Gelukkig kan hij meteen aan de weg, want morgen vroeg komen ze hem ophalen. Fijn is hij weer leeg zodat ik morgen of overmorgen weer verder kan gaan.
Nou mijn tuintje is voor de buurt weer toonbaar. Heerlijk.

Kijk wat een verschil.
Before  
  After
Before
 After
 
 
Opruimtijd: 80 minuten (1 uur en 20 minuten)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk om je reactie te lezen ook al geeft ik niet altijd een reactie terug. (Alle vragen de gesteld worden beantwoord ik sowieso). Bedankt voor je bericht!