woensdag 13 maart 2013

Klus 103 Administratie

Pffff al weer die vervelende administratie. Ja, ik heb tegen mezelf gezegd dat ik het een keer in de week zou doen en deze week zou ik het vandaag doen dus meteen maar mee aan de gang.

Ik was amper op en begon al. En dat op mijn vrije dag. Normaal kom ik altijd even lekker rustig bij en ga dan wat doen, maar vandaag niet. Nee, ik wilde het af hebben en weg hebben, zodat het niet als een zwaard boven mijn hoofd zou blijven hangen (of hoe zeg je dat?)
Toen ik alle papieren bij elkaar gezocht had en op de keuken eettafel gelegd had was het tijd om te beginnen. Er waren maar vier verschillende dingen, maar ze hadden veel met elkaar te maken (te minste 3 van de 4 wel) Dus waar begin je. Gewoon het eerste blaadje anders zit ik daar nog een uur over te denken (zonder van mij tijd toch :D) 

Een papier wat ingevuld moet worden voor de Arboarts. Adresgegevens van mijn behandelende artsen. Mmmm nou die weet ik echt niet uit mijn hoofd dus mijn lappie er maar bij. Zoek zoek en .......

Telefoon. Iemand die ik gister gebeld had op mijn werk. Grrr ik ben vandaag helemaal niet aan het werk, maar goed het telefoontje is wel belangrijk dus meteen maar even afhandelen. 

Een half uur later kan ik weer verder met het werk waar ik eigenlijk mee bezig was. Ja de administratie. Wat was ik ook al weer aan het doen?  Ooo ja zoeken naar adressen. Zoek zoek en ja hoor gevonden ingevuld en klaar. Op naar het volgende papier. Papieren van de schade-expert. Mmm die moet ook de zelfde gegevens van me hebben. Mooi. Dat is makkelijk, want die had ik allemaal al gevonden. Shit ze moeten extra gegevens hebben dus weer zoeken. 

Een uurtje later heb ik alle gegeven en kijk ik op de klok. Oeps al weer 11 uur. Gauw even met de hond uit, Hup de auto in, want ik heb afgesproken met een oud collega even te gaan lunchen. Misschien ook wel even goed een break in mijn administratie.

Als ik om half 2 weer terug kom ga ik eerst even met de hond wandelen, want anders staat hij over een paar minuten gewoon te drammen dat hij er uit wilt (logisch natuurlijk het rondje van 11 uur was ook best wel kort). 

Inmiddels is het al weer half 3. Nou maar weer verder met mijn administratie. Mail schrijven naar de expert. Mmm er moeten nog bijlage's bij even opzoeken, uitzoeken, nazoeken in mijn mailbox (pfff die moet ook hoog nodig opgeschoond worden). Nu kan ik niet meer verder met mijn mail, want de bijlage's moeten gescand worden en dat kan ik niet. Manlief is niet thuis en komt vanavond pas laat tijd. Dus..... maar even laten liggen. Balen nog niet af.

Op naar de belastingpapieren. Pfff ook al weer zo iets, maar ja het moet voor 1 april weg zijn. Waar heb ik al die papieren ook al weer liggen. Moet ik gaan zoeken tussen die puin hoop die mijn administratie heet? Ja. Nou, oké zoeken maar. Gelukkig ik was blijkbaar toch wel zo slim geweest om de meeste papieren in mijn opruimbakje te leggen en kon ze er zo weer uitvissen.

Belastingformulier downloaden en aan de gang. Ik heb er ballen verstand van, dus zeg maar niet echt mijn dingen, maar ja wat is dit wel als het om administratie gaat. Gelukkig zal manlief de boel invullen. Dus daar hoef ik nu ook niets meer mee te doen. Het pakketje ligt mooi klaar voor manlief, zodat hij hier morgen mee aan de gang kan.
Nu mijn lappie toch nog op tafel en aan staat. Ga ik meteen aan de gang met mijn mailbox. Weg, weg, weg en die..... Mmmm kan die ook weg of toch bewaren. Nee weg en die. Die laat ik nog maar even staan. Ooo wat zie ik hier mailtjes die al maanden oud zijn en niet beantwoord. Oeps. Nou ja, zo erg is het ook weer niet. Er hang gelukkig niets vanaf, alleen is het niet zo aardig naar die mensen toe. Dus even in de lijst dat ik ze deze week of uiterlijk volgende week even ga mailen. 

Inmiddels is het al weer zes uur geweest. Pfff wat vliegt die tijd. Tijd voor wat eten. Gelukkig even lekker makkelijk. Ik had nog wat saus staan alleen even een beetje macaroni koken en ik ben weer klaar.

Tijdens het eten lees ik even een paar blogjes. Loop ik daar ook niet in achter :D
Even mijn blog schrijven en nu...... NU even niets meer. Ik vind dat ik vandaag wel weer genoeg gedaan heb. Ook al heb ik niet veel voldoening. Nee, een ding weet ik zeker de administratie zal nooit mijn ding worden. 

Administratie tijd: Uuuhhhum te lang weer. 

4 opmerkingen:

  1. Erg he, en dan te bedenken dat mensen dit voor hun werk doen... ieieieie!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja pfff moet er niet aan denken, maar ja gelukkig dat ze er zijn. Kunnen ze toch weer wat meer werk bij ons uithanden nemen toch ;-)

      Verwijderen
  2. Administratie is ook niet mijn hobby, maar je helpt me hierdoor wel herinneren aan formulieren die ik moet invullen... Meteen maar even gepakt ;-)

    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou fijn dat ik je er aan heb kunnen herinneren. Ben jij ook meteen weer goed bezig geweest :D

      Verwijderen

Ik vind het leuk om je reactie te lezen ook al geeft ik niet altijd een reactie terug. (Alle vragen de gesteld worden beantwoord ik sowieso). Bedankt voor je bericht!