maandag 21 januari 2013

Een flinke dip met de klusjes

Al een aantal dagen krijg ik echt niets uit mijn handen en dat ook echt helemaal niets. Er is genoeg te doen hoor daar hoef ik me echt geen zorgen over te maken ik kan genoeg dingen op noemen die moeten gebeuren en misschien is dat ook wel het hele probleem het MOETEN.

De laatste tijd heb ik voor mijn gevoel te veel gemoeten en de kleinste dingen tot de dagelijkse dingen, waar je normaal je hand niet voor omdraait, maar voor mij is even alles te veel en te onoverzichtelijk. HELP HELP!!!! Waar moet ik beginnen. Ik weet het zelf niet meer. Bij mijn medebloggers die ook in huis bezig zijn met diverse klusjes lees ik dat het juist heel erg goed gaat, waarom lukt het mij dan niet.

Nou misschien wel om dat ik gewoon echt geen overzicht meer heb en ook niet meer weet waar ik het moet laten.
Kijken dit is onze eettafel momenteel. Beter gezegd de hobby/knutseltafel waar ik ook al een aantal dagen niets meer doe, omdat ik met zoveel verschillende dingen tegelijk bezig ben en dus niet meer weet waar ik me moet beginnen en ook de ruimte niet meer heb om het af te maken. Dat werkt dus niet. Ik heb al een paar dagen zitten denken deze spullen moet ik naar mijn hobbyruimte verplaatsen, maar ja daar ziet het er zo uit.
Hier wil ik ook nog vloerbedekking leggen (zodat het een fijne ruimte wordt om in te knutselen), maar waar laat je dan weer al die spullen. Naar boven? daar is het ook nog een zooitje in die kamer. Alleen daar al ben ik weken bezig. Daar heb ik nu helemaal geen zin in. Dus wat dan??

Iemand tips waar ik misschien iets mee kan ik zie het even niet meer zitten.

10 opmerkingen:

  1. Misschien een optie om er wat vriendinnen bij te betrekken en er een hele dag aan proberen te besteden zodat je veel werk op 1 dag kan doen .

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Zou kunnen, maar denk niet dat dit echt bij mij pas. Ik hou graag alles in de hand en dat gaat dan weer wat moeilijker als er andere om mij heel lopen. Toch bedankt voor de tip.

      Verwijderen
  2. Hi Conny,
    wat vervelend dat je het even niet ziet zitten.

    De snelste manier om je eettafel leeg te krijgen is om je knutselprojecten per project in een plastic tas te doen, behalve eentje die je vandaag of morgen wilt gaan maken.
    Dat geeft je weer ruimte en maakt het overzichtelijker.

    Voor de vloerbedekking, als je dat wilt schrijf dan voor jezelf de stappen op die daarvoor nodig zijn. Bijv. vloerbedekking uitzoeken, kopen, iemand regelen die het voor je legt, afspraak voor een datum maken.
    Als je die datum weet, kan je de dag(en) ervoor de spullen tijdelijk verhuizen naar bijvoorbeeld je slaapkamer of waar er nog plek is.
    Als de vloer gelegd is, kunnen de spullen weer terug en kan je het naar je wens weer inrichten.

    En als je wilt, wil ik je wel komen helpen. Kan ik meteen je boxer Lobbes eens ontmoeten :-)

    Groetjes, Emilie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Emilie heb je tip te harte genomen. Heb vanavond alles porjectjes in een eigen tasjes gestop. Morgen maar eens kijken waar de meeste tijd druk achter zit en dan daar maar mee beginnen.

      Binnenkort maar een vloerbedekking uitzoeken en dan een start maken met de ruimte.

      Lief dat je me wilt helpen, maar zoals ik bij Marion al aangegeven heb is dat niet echt mijn ding. Toch vind ik het heeel lief van je dat je me wilt helpen. Als ik weer in een beetje rustig vaarwater zit maken we gewoon eens een afspraakje kun je Lobbes als nog eens ontmoeten ;-)

      Verwijderen
  3. schatje.... heb je misschien een beetje te veel hooi op je vork genomen? misschien lijkt het alsof alle andere bloggers wel als een trein in 1 keer doorgaan, maar dat is echt niet zo, hoor. wsg lees je de verkeerde blogs! ;) zorg dat het moeten uit je systeem gaat, verwen jezelf ff lekker en begin dan zoetjesaan weer. beetje bij beetje. niet teveel van jezelf eisen. xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja mop je kent me weer te goed. Te veel hooi valt denk ik nog wel mee, maar mijn vork is niet meer zo groot denk ik.

      Verwijderen
    2. Mirjam heeft gelijk, niet iedereen stoomt maar door hoor. ik ook niet, ook al blog ik elke dag. in het begin deed ik élke dag iets exta's mar ondertussen heb ik daar vaak geen puf of tijd voor. Dus ik ruim soms op woensdag (parttime dag) op en daar blog ik dan in verschillende blogs over. Ik heb vandaag na m'n werk niets opgeruimd (behalve de afwas ;-)) en de avond breiend heb doorgebracht.

      Geen paniek, komt allemaal goed. En ik kom graag een keertje koffie/thee drinken.
      Xx

      Verwijderen
  4. Dag Conny, niks aan he zo'n dip.
    Soms zijn andere blogs inspirerend en soms helpen ze je alleen maar om je nog waardelozer te voelen.
    Bij mij gaat ook niet alles makkelijk. Het kost me veel energie en het is hard werken, maar ik voel een sterke drang om door te gaan. Dat helpt me.

    Een ding: je weet dat je het kan, want je hebt al die kleefplekken al vaker aangepakt.
    Probeer in al die klusjes die op je af komen prioriteiten te stellen. Begin bij de tafel, want die heb je elke dag nodig.
    Dan heb je een andere plek nodig voor het knutselwerk. Is er plek voor een extra tafel in de hobbykamer? Leg daar alle spullen op.
    En ga dan de hobbykamer tasje voor tasje, plankje voor plankje, doosje voor doosje aanpakken.

    Wat je dan nog nodig hebt is een beloning voor al dat harde werk: nieuwe vloerbedekking!

    Kop op!

    warme groet
    Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja, verschrikkelijk is dat, hé? Als je gewoon niet, maar dan ook helemaal niet weet waar je moet beginnen. Verlammend is dat. Teveel dingen die tegelijk om je aandacht roepen... Ja, ik weet er alles van.

    Kijk eens op mijn blog naar het trucje dat ik vandaag heb gebruikt om mezelf aan de gang te brengen (... 15 stuks opruimen en niet meer...). Als het helpt dan helpt het. En soms wil het gewoon ook niet. Dat is dan maar zo. Soms moet je gewoon effe heel iets anders doen om je hoofd weer leeg te maken. Even buiten lopen. Of naar de bioscoop.

    Het komt allemaal goed. Echt waar!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Weet je nog: jouw blog/project, jouw regels. nu gaat het ff niet, okay, bijstellen dus. succes met je vorkje schatje. xx

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om je reactie te lezen ook al geeft ik niet altijd een reactie terug. (Alle vragen de gesteld worden beantwoord ik sowieso). Bedankt voor je bericht!