maandag 10 december 2012

Klus 63 trapkast

Vandaag gaat ik de trap kast eens aanpakken. Dit is onze voorraadkast zeg maar. Ik pak deze kast altijd 2x per jaar aan. Meestal eind juni of begin juli en ergens in december.

Before

Zo nu alles eruit en alles even goed uitzoeken. Ik doe altijd alle spullen tot de volgende kast opruiming op de bovenste plank dus alles met de datum voor 1 augustus 2013 gaat nu op datum van links naar rechts op de bovenste plank. Zo weet ik zeker dat die spullen de komende tijd op moeten.

Eerst alles er maar eens uit halen. Een koppie thee erbij en een zakje met lekker chocolaatje ;-) Het schoonmaken is nu helemaal geen probleem meer :D 
Deze zak maar eens eruit halen, want zo worden die walnoten nooit gegeten. Eens een mooie schaal voor zoeken en dan lekker op tafel zetten dan ga ik te minste nog eens zitten kraken ;-)
 Wat zie ik hier kaarsen? Heb ik die niet eerder gezien?
Ja hier alles maar eens bij elkaar doen en op een plek leggen dan hoeven we ook niet zo te zoeken. Het stomme is nog wel dat ik van de week in de winkel stond en dacht dat ik niet meer genoeg waxinelichtjes had dus........
 Ja nieuwe gekocht nou de komende tijd hoef ik echt geen waxinelichtjes meer te kopen haha.
Deze haal ik maar eens uit de kast. Ik zet het even apart, want die moet ik gewoon even nakijken. Dit kistje is al zeker in geen 10 jaar van zijn plek af geweest laat staan dat ik er iets uitgehaald heb. Maar goed dat is voor een ander klusje ;-)
Dit mag ook wel even uit het plastic en een beetje geordend worden.
Kijk zo ziet mijn voorraadkast er weer goed uit. Alles zit weer helemaal volgens het systeem wat ik altijd heb. Waarschijnlijk heb ik de kast in juli niet gedaan, want alles stond door elkaar en ik moest gewoon spullen weggooien. Dat hoef ik anders nooit.
After
 Dit moet dus de container in.
Naar deze biertjes moet manlief maar even kijken. Ik drink het niet en volgens mij staan deze al even in de kast of ik moet het mis hebben.
Deze hoeven hier ook niet meer te liggen. Dit zijn de tabletten om de koffiemachine (die we niet meer hebben staan, omdat manlief de ouderwetse koffiezetter toch fijner vind) schoon te maken. Nou ook hier moet manlief maar even duidelijkheid gaan geven anders kiep ik het zo de container in weg er mee.
Deze gaan we van de week of volgende week maar eens maken wat die liggen ook al weer een tijd in de kast. Gekregen vorig jaar als kerstpakket. Ik lust geen cake dat is wel duidelijk anders was het al lang op geweest haha. Ik zou manlief en nog een aantal andere mensen weer eens blij maken.
Deze gaan ook weg. Ik zal ze vanavond mee nemen naar onze vrienden (waar we lekker gaan eten). Misschien drinken zij het. Zo niet dan gooi ik het weg wat ik vind het niet de drinken die light troep. Manlief heeft een tijd terug de verkeerde sinas mee genomen en nu staat het er maar te staan. Weg dus.
 
En zien jullie verschil?
Berfore
After

Opruimtijd: 45 minuten

2 opmerkingen:

  1. Ja er is duidelijk verschil te zien! Goed hoor.
    Ik ben sinds kort ook bezig met opruimen als 365 dagen project.
    Grappig, ik doe ook de voorraakast 2x per jaar, net gisteren gedaan en hoefde gelukkig ook niet veel weg te gooien, alleen een pak aangebroken paprijst en couscous...

    Als je het leuk vindt om mijn ervaringen te lezen, zie www.opgeruimdhuis365.blogspot.com.

    Ik ga je volgen, leuk!

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. #Nieuwsgierig naar hoe het nu is... :)

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk om je reactie te lezen ook al geeft ik niet altijd een reactie terug. (Alle vragen de gesteld worden beantwoord ik sowieso). Bedankt voor je bericht!