zaterdag 27 oktober 2012

Klus 50 De kledingkast deel 1

Alweer 5TIG klussen geklaard poeh. Al een hele prestatie, al voelt dat niet echt zo. Die klusjes vliegen me om de oren en ik heb echt nog niet het idee dat is al weer 5TIG klusjes gedaan heb, maar goed.

Vandaag begonnen met mijn kledingkast een van de klussen waar ik toch wel tegen op zag. Mijn vriendin had al aangeboden me te helpen, omdat ik zo slecht kleding kan weggooien. Ik vind het zo zonde om kleding weg te gooien wat gewoon nog goed is.

Door de inspiratie die ik gekregen heb van andere bloggers over recykleren, had ik voor mijn mini vakantie al een aantal broeken uit de kast gehad. Deze waren kapot, maar ik liep er nog wel steeds in. Niet als ik ergers naar toe ga, maar wel gewoon lekker thuis. Onze Lobbes heeft regelmatig een broek nodig om zijn bek aan af te vegen of tegen aan te scheuren. (door zijn allergie heb ik dat altijd goed gevonden, maar ja je broeken worden er wel vies van) Voor zo bij huis maakt me dat dan ook niet zoveel uit, maar er zaten toch al wel wat scheuren in mijn broekkie. Dus weg er mee. Nou ja weg....

Nee weggooien doe ik ze niet. Ik doe ze in een zak en als ik de naaimachine va mijn zus heb ga ik eens kijken wat voor een leuke dingen ik er allemaal van kan maken.

Maar goed nu was het dus tijd om aan mijn kledingkast te beginnen. Waarom weet ik niet precies (misschien wel door mijn inspiratie), maar ik had er gewoon zin in. Hier de kast. Ja alles overzichtelijk in één kast.

Dit is het gedeelte van manlief (aahhumm de hangkleren vanaf dat roze jasje en die broeken op de schap en de kleding er achter is al van mij (bloos)), dus manlief heeft eigenlijk niet zoveel ruimte in beslag. Op de bovenste schap liggen aan de linkerkant ook al mijn sportkleren.
En dan is dit mijn helft. ;-) Bovenin licht niet zoveel, omdat ik daar wat lastiger bij kan, maar de kast is wel extra diep waardoor er overal op de onderste 2 schappen nog stapels achter liggen (maar dat zie je niet zo goed)
 
Hup aan de slag. Ik begonnen bij het makkelijkste gedeelte. De schappen. Eerst alles er maar eens uit. Alle kleding van manlief op ons bed en per schap mijn kleding op het logeerbed. Ooo ja hier lag ook nog wat. Allemaal t-shirts die manlief niet meer wilde dragen. Hij zou ze zo in de container gooien, maar gelukkig heb ik dat kunnen voorkomen. Manlief zei laatst al "Ik dacht dat je ze weg zou doen." "Ja ja" zei ik nog, maar ze liggen er nog (oeps), maar achteraf gezien ben ik er toch blij om.
 Deze gaan vast in mijn recykleerzak. Hopelijk komt er nog wat meer bij.


De schappen schoonmaken en de kleding van manlief kan zo weer terug. Ja natuurlijk moet ik wel even uitzoeken. Een klein stapeltje twijfel ik over of het wel terug moet (manlief heeft het zeker al 2 jaar niet meer gedragen als het niet langer is), maar ik zal het even met hem overleggen.
 
Als ik mijn stapels met kleren aan het uitzoeken ben, kom ik zelfs nog shirts tegen waar het kaartje nog aan hang. Nooit aan gehad dus. Ooo best erg, maar ach dragen doe ik ze toch nog wel.
 
Zo na al een boel gedaan te hebben vind ik het even genoeg. Ik ben al bijna 2 uur bezig. Morgen is er weer een dag hoor. Dan ga ik weer verder met mijn kledingkast. Dit laat ik gewoon lekker liggen dat moet nog allemaal uitgezocht worden.
 Deze kleding heb ik even apart gelegd. De rechter stapel moet gemaakt worden. Knoop eraf, draadje los, trui moet ontpilt worden en ga zo maar even door. Die doe ik niet eerder in de kast als het weer klaar is. De linker stapel zijn allemaal kleren die ook in de recykleerzak mogen. WOW!!! gewoon zonder en over na te denken 13 stuks weg gedaan. Dit is echt een record voor mij. Voorheen mocht ik al blij zijn als ik de 5 haalde.
Hier het resultaat van de schappen van manlief. Alles weer mooi op kleur dat geeft ook weer wat meer overzicht. Ik moet zeggen dat is iets wat ik steeds weer doe hoor. Een tikje van me. Waarschijnlijk omdat ik vroeger in de winkel gewerkt heb. Toen moest ook alles netjes op kleur hangen.
 En mijn schappen ja er zit gewoon zelf ruimt tussen mijn kleding en die van manlief :D
Morgen weer verder met uitzoeken en het lastigste deel mijn hangkleding.

Opruimtijd: 120 minuten (2 uur)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk om je reactie te lezen ook al geeft ik niet altijd een reactie terug. (Alle vragen de gesteld worden beantwoord ik sowieso). Bedankt voor je bericht!