dinsdag 16 oktober 2012

Klus 42 de tassenla

 
Wat zou ik vandaag eens aanpakken? Na even na gedacht te hebben was ik er uit. Mijn tassenla is aan de beurt. Mirjam zei laatst dat ze een oude tas weg deed als er een nieuwe kwam. Nu ga ik over een paar dagen naar Spanje en heb van haar begrepen dat er hele mooie tasjes zijn. Natuurlijk zal ik dan wel weer een tassie kopen, dus moet er nu eerst maar eens één weg. Op naar mijn la dus.
In deze la liggen al een aantal jaren mijn tassen. Nou eerst maar eens uitzoeken wat ik wel en niet ga houden. Best een hele moeilijke klus kan ik jullie zeggen. Dus ik begin maar met de makkelijkste dingen. De tassen waarvan ik weet dat ze sowieso niet weg mogen.
Deze 2 mogen ook blijven, maar zijn kapot dus die moeten gewoon even in mijn LOSSE-EINDJES-LA. Zodat ik ze ook echt eens kan maken, anders kan ik ze net zo goed meteen weggooien, want dragen doe ik ze nu toch niet. Bij alle 2 is de schouderriem kapot.
En dan deze wat doe ik hiermee?? Moeilijk hoor leuke tassen, maar ja de laatste tijd niet gedragen. Misschien moeten ze maar weg of...... Ja ik bewaar ze nog even. Ik heb een andere idee wat ik wil kijken of ik daar uitvoering aan kan geven. Andere bloggers hebben mij geïnspireerd om te recycleren. Misschien kan ik dit ook wel met mijn tassen. Die licht blauwe bijvoorbeeld heerlijk tassie, maar die kleur niet meer van nu en voor mij. Misschien kan ik er iets mee doen. Waarschijnlijk zien jullie deze nog wel terug ;-)

Dit bruine tasje gaat gewoon echt weg. Hup in mijn DOENMAARWEG doos. Ik dacht toen wat een handig tassie er zitten zoveel vakjes in, maar achteraf vind ik hem helemaal iet handig de zakjes aan de voor en zijkant (waar je makkelijk bij kan) zijn zo klein en de grote zak aan de achterzijde is gewoon steeds weer lastig om bij te komen, dus weg er mee. Zo, dat is al een tas die ik weggedaan heb poeh. Dus ik mag in ieder geval één tassie kopen :-D Ik moet toch nog veel meer tassen hebben? Waar zijn die allemaal gebleven eigenlijk?
Oo ja hier hangt er ook nog één. Deze hangt ook al een eeuwigheid aan de kapstok, maar ik gebruik hem nooit omdat de schouderriem van klittenband is en die blijft steeds aan mijn kleding hangen (niet handig dus) weg er mee of toch niet? Misschien kan ik hier ook nog wel wat mee met recycleren mmmm. Zo gaan er natuurlijk weinig tassie weg, maar goed het is dan maar niet anders.  Alles tassen even leeg halen en wat kon ik dan een boel tegen zeg.
Hier het resultaat. 3 deobussen, 2 lippenstiften, potje nivea, potje kauwgum, pakje kauwgum, tandenstokers, usb-stick, medicijnen , pennen, geld, VVV-bonnen, nee-nee stickers, kleefblaadjes (die niet meer kleven) tig pleister en tig tampons. Nou dat ruimen we maar eens even netjes op.
Wat neem ik mee in mijn tas. Eén flesje deo is genoeg, potje kauwgum (het pakje gooi ik maar weg ik weet niet eens hoe oud die wel niet is), potje niveau (ook altijd handig), flesje om mijn handen schoon te maken zonder water, EHBO-set (hier heb ik de meest standaard dingen in zitten die ik nodig heb zo ook mijn tampons en medicijnen) Eigenlijk zou het mooi zijn dat ik die spulletje samen in een klein tasje in mijn grote tas kan doen, maar dat is voor de toekomst. Voor nu is het even klaar zo. 
De tassen liggen netjes in de la op de 2 kapotte na en de tas die ik op dit moment gebruik, want die staat gewoon lekker op de kast.
En toen ik in een andere kast iets anders ging pakken kwam ik deze ook nog tegen. Te leuk om weg te doen dus die blijft ook gewoon lekker :-D


Opruimtijd: 30 minuten

1 opmerking:

Ik vind het leuk om je reactie te lezen ook al geeft ik niet altijd een reactie terug. (Alle vragen de gesteld worden beantwoord ik sowieso). Bedankt voor je bericht!