vrijdag 7 september 2012

Klus 5 Slaapkamer Kledinghoek

Zo het volgende wasje zit er ook weer in. Alles van de vakantie is bijna weer weg gewerkt. Straks deze was nog even in de droger en nog even opvouwen en ik ben daar weer mee klaar.
Nu eerst maar even onze slaapkamer opruimen. Ja in onze slaapkamer hebben we zo'n hoek waar altijd alle kleding beland. Kleden die schoon zijn maar nog niet opgevouwen of kleding die we aanhebben gehad en over de stoel heen hebben gelegd.
Het is zelf zo erg dat de jukebox ook gebruikt wordt als 'stoel'. De helft is er al weer afgevallen, want het blijft niet meer liggen. Daar maak ik nu eens even verandering in. Dus ruimen maar.
Eerst de wasmand met schonen kleren maar eens opvouwen en weg ruimen in de kledingkast waar het eigenlijk hoor.
 Oeps die kast kan ook wel weer eens een beurtje gebruiken. Die zet ik maar even op de lijst want daar heb ik nu echt geen zin in. Hup nog even de sokken uitzoeken. Ook zo'n criem al die sokken gek van te worden. Nou eerst maar eens alles op een grote hoop en  dan de gekleurde sokken er maar tussen uitzoeken.
 


Dat is zo gedaan, maar die zwarte sokken poeh. Ja jullie kunnen wel zien dat we veel zwarte sokken dragen hihi. Het nadeel er van is alleen dat ik met helemaal rot zoek welke sokken bij elkaar horen.
 Daardoor laat ik het dan ook vaak liggen omdat ik geen zin meer heb in het uitzoeken. Ook daar ga ik verandering in brengen. Eerst alles maar een per soort bij elkaar zoeken. Met ribbels, zonder ribbel, dikke bord, kleine bord. Zo dat levert al weer iets meer duidelijkheid.
Zo alles opgevouwen en in de kast. Helaas niet alles past er in. Ja die lade moet dus ook eens onderhanden genomen worden, want volgens mij kan hier ook wel het een en andere weg. Maar goed ook dat wordt niet nu.
Alle enkelingen stop ik maar gewoon weer in mijn wasmand wachten op de andere sok. Al moet ik jullie zetten zie ik er al een aantal sokken in zitten die al heeeeeel lang aan het wachten zijn op de andere sok. Volgens mij kan ik die net zo goed weggooien. Nou wacht de laatste was die er nu in zit nog even af want dan is alles gewassen en als er dan niets tussen zit moet het gewoon weg.
 
 
Ooo ja deze lag ook nog op de grond. Een heerlijk fleecevest, maar hij zit helemaal onder de hondenharen. Met goed fatsoen kan ik deze eigenlijk niet meer aan, maar hij zit zo lekker. Iemand een tip om hondenharen uit een fleecevest te krijgen ik heb hiervoor nog steeds het ei van Columbus niet voor gevonden.
Nou alles opgeruimd en in de kasten nog een paar dingen die toch maar blijven liggen op de stoel en wasmand (daar moet ik denk ik ook nog maar een andere manier voor vinden, maar daar ben ik nog niet over uit)
Het ziet er in ieder geval al een stuk beter uit dan er voor.

 
Ik vind dat ik nu wel een lekker kopje thee met een stukje Toblerone verdient heb ;-)

Opruimtijd: 45 minuten
 



 

 

 

 


2 opmerkingen:

  1. Goed bezig! Ik geniet van al die opgeruimde plekken en probeer dat ook goed bij te houden. Ben nog niet zolang bezig, dus dat gaat nog goed. Heb je inmiddels al de gouden tip tegen de hondenharen? Volgens mij zijn de haren van jullie hond ook erg stug. Die van onze hond zijn niet zo stug en kan ik met zo'n plakroller makkelijk verwijderen. Maar als ik een keer bij een vriendin geweest ben, moet ik de haren er bijna 1 voor 1 uitplukken(zij heeft een engelse en een franse bull).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Helaas nog geen goude tip voor mijn fleece vest, maar ik heb ook het idee dat fleece en hondenharen niet zo goed samen gaan. een plakroller is leuk, maar zeker niet voor fleece helaas :-( Mocht je toch nog een goede tip hebben hoor ik het natuurlijk graag ;-)

      Verwijderen

Ik vind het leuk om je reactie te lezen ook al geeft ik niet altijd een reactie terug. (Alle vragen de gesteld worden beantwoord ik sowieso). Bedankt voor je bericht!