zondag 16 september 2012

Klus 16 mandje onder de trap



Daar ben ik weer. Vandaag eerste even lekker uitgeslapen, de enige dag dat dit echt kan. Soms best wel even lekker, maar nu ik wakker ben, wilde ik ook meteen aan de slag. Dan hebben we dat maar gehad en kunnen we verder genieten van onze vrije zondag. Als eerste maar even manlief (die ook pas net wakker is) vragen of hij al zover is om het een en andere door te nemen wat ik gister tussen de administratie uitgetrokken had. Hij moet normaal altijd eerst koffie hebben voordat hij echt wakker is. Dus vroeg ik maar even voorzichtig. Schat ik heb voor vandaag mezelf dit als taak gesteld alleen moet ik dit allemaal met jou doorspreken. Dus als jij zover bent dan zeg het maar. Volgens mij wilde hij er ook graag meteen vanaf, want zijn antwoord was "ja kom maar dan." Oké aan de slag dus.
Na een minuut of 5 waren we al klaar bijna alles kon weg (het rechte stapeltje) en de andere papieren (het linker stapeltje) konden gewoon de map in (nog een klus om op te pakken, want ook daar is mijn administratie niet de beste).
Gelukkig is dit in ieder geval weer weg. Het kostte maar 5 minuutjes. Dat is wel een beetje weinig voor vandaag. Nog even een klein klusje er bij. De mand die onder de trap staat. Hier zitten ook nog tijdschriften enz. in.
Ja, kijk nog meer tijdschriften en er liggen zelf ook nog boeken bij. Misschien kan ik er weer eens één stapel van maken.
 Na 10 minuten is dit het resultaat.
Alleen de puzzelboekjes zitten nog in het mandje. En dit gaat er allemaal uit. Mijn pensioenpapier van 2003 (Oeps hier wordt wel weer pijnlijk duidelijk dan mijn administratie echt niet goed op orde is, maar ja ik heb hem nog)
Dit gaat allemaal bij het oud papier. De voetbalclub wordt alleen maar blijer van mij. De container zit al bijna vol dit moet er toch nog wel even bij gepropt kunnen worden.
Deze blaadjes gaan in la 6 van de woonkamerkast want daar heb ik al meer tijdschriften in gestopt om allemaal nog eens te lezen en dan weg te kunnen doen.
En deze....... Ja, die doe ik maar gewoon in mijn DOEMAARWEG doos, want ik ben al geen echte lezen en voetbal doet me ook niets, dus waarom zou ik dan in godsnaam een boek gaan lezen over voetbal? Nee dus. Lekker weg er mee. Eens kijken misschien kan ik ze nog wel op bol.com of zo zitten, want de boeken zijn zo nieuw als was. Eens gekregen in mijn kerstpakket.
Zo dat was het dan weer voor vandaag. Morgen ga ik weer verder met mijn administratie. Ik kan er nu al tegen op zien, maar goed het zal toch eens moeten gebeuren.

Nog even een vraag voor jullie: Weet iemand wat dit voor een ding is?
Ik heb hem uit mijn keukenla gehaald en niet meer terug ingelegd, omdat ik niet weer wat het is. Juist ook om die reden heb ik hem ook nog niet weg gedaan, want misschien is het wel ergens voor wat heel handig is. Dus mocht je het weten dan hoor ik het graag.

Fijne zondag. Ik ga even heerlijk genieten van het zonnetje.

Opruimtijd: 15 minuten


Ik vind het leuk als je me volgt, maar gewoon een berichtje plaatsen mag natuurlijk ook.

2 opmerkingen:

  1. Een boek van Karin Bloemen over voetbal.... Bijzonder! :) Trouwens, over je papierberg: je zou bij catalogi e.d. kunnen aangeven dat je die niet meer wenst te ontvangen. Heb ik bij Hennes en Bonaparte enzo gedaan. Geeft me rust, want anders ga ik er toch doorheen bladeren, hmm... wil ik dit toch misschien hebben / kopen? Goed voor de portemonnee dus! En ik hoef ook geen beslissing te nemen of ik het nog wel bewaren of niet. Wel jammer voor de voetbalvereniging! ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee de voetbalvereniging zal blij met me blijven. Ik vind het veeeel te leuk om in de foldertjes te kijken. Die blijven hier ook zeker niet te lang liggen het zijn wat tijdschriften en boeken die ik graag nog eens wilde lezen, maar nog niet aan toe gekomen was ;) maar ook dat gaat goed komen. Dat boek van Karin Bloemen vind ik helemaal niet bijzonder nee daar vind ik zelf helemaal niets aan. Wie weet vind iemand anders het wel wat dan ze er nog iets voor willen geven ;)

      Verwijderen

Ik vind het leuk om je reactie te lezen ook al geeft ik niet altijd een reactie terug. (Alle vragen de gesteld worden beantwoord ik sowieso). Bedankt voor je bericht!