donderdag 13 september 2012

Klus 13 Hobbykamer deel 2 (weer een kastje)

Ja toch nog even een kastje op de hobbykamer vandaag. Ik pak dit kastje onder mijn bureau maar eens aan. De losse rollen papier moeten er natuurlijk niet op liggen maar erin. Nou maar eens kijken wat er allemaal nog in zit.
 De lade's er maar even uithalen dat is wat makkelijker.
 Alles eruit halen. Ach deze kan ik meteen wel even bij alle lintjes leggen in het kastje van gister.
 Ja hier liggen ze veel beter en zoek ik ze ook omdat de rest hier ook ligt.
 Lade's even goed schoonmaken en vullen maar weer.
 Eerst alles eens goed uitzoeken. Mmm wat zit er ook al weer in deze koker? Ooo ja tekenpapier. Weg doen of toch maar houden. Eigenlijk zonder om weg te gooien, maar ja doe ik er nog wat mee? Ik ben er nog niet uit dus leg ik het maar even aan de kant.
 Oeps nog meer van dat papier. Dat past niet eens in die koker. Mmm weg doen? Nee zonde.
 Nou hier hoef ik in ieder geval niet meer over na te denken. Lobbes heeft de beslissing al genomen deze moest weg. Heel duidelijk. Dat had hij goed gezien dat was zeker niet meer het mooiste papier.
 Deze papiertjes bewaar ik wel, maar bij de kerstkaarten (die gister voorbij zijn gekomen)
 Hier moet ik dus nog maar een goed over na denken. Een boel plakplastic wat moet ik daar allemaal mee? Iemand nog ideeën of tips?
 Dit gaat in ieder geval allemaal de papierbak in. Het is maar goed dat deze volgende week geleegd wordt want er komt momenteel wel veel papier in die bak. haha.
 Dit papiertje vind ik zulke leuke kleuren hebben die bewaar ik nog. Niet om iets in te pakken, maar om te gebruiken als ik weer iets leuks ga maken.
Zo alles opruimen en we zijn weer klaar.


Toe aan een lekker koppie thee.



Maar op het moment dat ik het keteltje pak om het met water te vullen, denk ik dit mag ook wel even opgeruimd worden. Dus ondertussen dat het water moet koken ga ik even aan de gang.Voor dat ik iets gedaan heb ziet het er zo uit.
 Nou maar eens kijken wat er allemaal af kan. Dit boek bijvoorbeeld. Een boek wat ik meegenomen had om vakantie om te lezen. Helaas was de vakantie te kort om dit boek te lezen. Ik leg hem toch maar eens op de tafel in de woonkamer misschien dat ik heb dan wel eens ga pakken om te lezen.
 Deze Things to do map ligt er eigenlijk altijd, omdat ik via dit mapje communiceer met mijn lieve hulp Natasja. Toch eens kijken of het een ander plekje kan krijgen.
 Ooo ja de factuur die nog gedeclareerd moet worden. Ook maar even verhuizen naar de woonkamer, dan doe ik er misschien wat snel wat mee. Ja administratie, zoals ik al eerder gezegd heb niet mijn sterkste kan, maar wie weet door alles wat meer te ordenen, komt hier misschien ook wel weer wat meer schot in.
 Een kladje wat ik allemaal nog moest doen voor de vakantie.
niet alles gedaan. Dus die staan ook nog op mijn to do list. Ook maar even op de tafel in de woonkamer. Die moet ik dan nu ook op kort termijn doen. Morgen in ieder geval niet. Nee dan komt Natasja mij helpen met de keuken. We hebben afgesproken dat zij alle kastjes uitpakt en schoonmaakt en dan zal ik ze weer inpakken, maar eerst natuurlijk kritisch bekijken wat er allemaal weer in mag.

Het kippetje is nog een paasstuk (ja die staat dus ook al weer een hele tijd), maar ik heb er van allerlei kleine dingen in zitten. Misschien ook maar eens opzoek gaan naar een laatje of kastje net zoals Nelleke (de blogger die hier mee begonnen is), zodat ik het daar in kan leggen. Dan is het in ieder geval al weer uit het zicht veel beter natuurlijk.
 Nou eerst maar eens omkiepen. Wat zit er allemaal in.
 Pasjes die gewoon thuis horen in mijn portemonnee.
 Plakband moet in de la in de woonkamer (die is al netjes opgeruimd, dus dat moet er netjes bij kunnen)
 Deze moet gewoon weg, want ik mis de helft en die komt nooit meer terug. Weg dus.
 Dit moet in de naaidoos. Naaidoos wat klinkt dat eigenlijk raar maar goed.
En deze spullentjes?? Gewoon weer even terug. De schelpjes moeten nog opgeplakt worden. Dus nog een klusje om te doen. De mini bewaar ik voor een klein meisje. De vraag is alleen wanneer ik ze ga zien, maar goed. Ik bewaar heb nog even. De steentjes heb ik gevonden en ik vond ze zo leuk vooral dat hartje. Nog eens over na denken wat ik daar mee kan. Iemand een leuk idee?
En waarom heb ik deze nog niet opgehangen? Het kost wel gezegd 2 seconden en hij hangt. Nou NU hangt hij dan hoor. Ja mag even duren.
Deze heb ik gekregen mijn mijn vriendin voor mijn verjaardag. Helaas zijn de andere roosjes allemaal dood gegaan, maar deze 2 zijn nog overgebleven. Ik zeg dan maar Zij en Ik. Dit twee moet ik nog even verpotten, maar niet meer nu. Nee het water heeft gekookt en de thee is al bijna klaar, dus nu is het tijd voor de thee. Deze laat ik dus nog even staan, zodat ik me de komende dagen er nog even lekker aan loopt te ergeren, zodat ik het een deze dag toch nog even ga doen. haha.
Het eindresultaat van 5 minuutjes opruimen in de keuken! Ziet er al weer een stuk beter uit. Ik hoop dat manlief er ook weer blij mee is, want die ergert zich vaak groen en geel aan dit blad.
Nou volgens mij heb ik mijn kopje thee wel verdient.

Opruimtijd: hobbykamer 30 minuten  + keuken 5 minuten

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk om je reactie te lezen ook al geeft ik niet altijd een reactie terug. (Alle vragen de gesteld worden beantwoord ik sowieso). Bedankt voor je bericht!