woensdag 12 september 2012

Klus 11 de hobbykamer deel 1

Vandaag was het dan toch de beurt aan mijn hobbykamer. Gewapend met een volle kan thee ga ik aan de slag.
Als eerst natuurlijk even een totaal foto gemaakt, zodat we straks ook kunnen zien hoe opgeknapt het wel niet is.

Wat een rommel he. Foei echt te erg voor worden, maar zoals ik al zei een ruimte waar ik ook heel erg tegen op zie/zag. Ik heb het afgelopen jaar dan ook weinig in deze ruimte gedaan, want voor je lol ga je hier natuurlijk niet zitten. Maar waar ga je dan beginnen POEH...
Nou ik kies dit nette kastje maar uit, te minste van buiten ziet hij er in ieder geval netjes uit. Van binnen heb ik hem al een jaar niet meer bekeken.

Ooo nou dit schiet al op een lade waar ik helemaal niets meer aan hoef te doen dan alleen maar even schoonmaken.
 Lade 2 is er iets minder aan toe.
Ooo ja hier ligt nog dat papier. Lobbes heeft deze per ongeluk als lekker hapje gezien toen hij nog pup was (dit is ook al weer 3 jaar geleden) Nou dat wordt dan wel eens tijd om hem weer eens in elkaar te plakken zodat ik hem bij de overige administratie kan doen.
 
Ooo en hier weer iets gevonden wat ik vorig jaar met Sinterklaas niet kon vinden de papieren voor het dobbelspel. Nu meteen maar opruimen bij de seizoensspullen.
Een broekklem van de telefoon die ik al in de DOEMAARWEG doos heb gedaan die kan er dus ook bij.
Deze ook allemaal even uitzoeken een boel foto's die eigenlijk ook gescand moeten worden als de rest van onze foto's. Ja alle fotoboeken zijn bij ons de deur uit daar keken we nooit naar en dat lag alleen maar in de wacht. Nu staat alles op een hardeschijf. Een in de zoveel tijd (meestal met verjaardagen) kijken we er nog eens na doordat we het gewoon op de tv laten draaien.
Laat ik eens kijken wat er in de andere lade allemaal ligt. Oeps dat ik een ook ongeregeld zooitje. De sieraden doosjes hoor daar helemaal al niet te liggen. De meeste zijn zelf leeg waar zijn die sieraden dan allemaal gebleven? Nou dat zal wel weer te voorschijn komen.
Even anders uitpakken want anders heb ik echt helemaal geen ruimte meer.
Deze kunnen bij de kaarten beneden. Misschien moet ik gewoon even een paar bakken verzamelen en daar alles in doen.
Zo een bak voor spullen die wel boven moeten blijven, maar thuis horen in een andere kamer. Een bak voor spullen die naar beneden moeten en de DOEMAARWEG doos staat er ook. Nu nog 2 bakken over voor ..... Daar kom ik nog wel achter.

Al leeg makende vul ik de lades ook weer zonder een foto van te maken. Oeps vergeten dus alleen een foto van het eindresultaat. De lade is al schoongemaakt en al weer voor een deel gevuld. Later kom ik er achter dat deze indeling toch niet zo makkelijk is, omdat ik toch nog wat meer spullen heb ;-)
Dit is in ieder geval het eindresultaat van de 2de la. De foto's moeten nog een keertje gescand gaan worden dus dat zet ik nog even op de lijst.
Nu ik toch zo lekker aan de gang ben heb ik nog even zin om door te gaan. Ik weet dat ik op dit stapeltje van de week ook kaarten heb gelegd. Ja die kaarten die uit de woonkamer kast kwamen. Die mogen ook in lade 3. Dan kan ik ook meteen de rest maar even opruimen.
Kijk hier zijn die kaarten
en nog meer kaarten allemaal in de la.
Wat zit er nog in dat kistje? Zijn dat ook geen kaarten?
Ja die mogen met kist en al in de la. Wat deze zijn al mooi uit gezocht. Ja ik ben een tijd heel druk geweest met zelf kaarten maar van niets. (beter gezegd van dingen die je anders gewoon weggooit) Helaas heb ik er al een tijd niet zoveel meer aangedaan, maar als deze kamer weer opgeruimd is zal ik er zeker wel weer aan beginnen. Dus weggooien nee dat doe ik nog even niet. Wel heb ik me voorgenomen dat als ik hier over een jaar nog niet aan begonnen ben het dan maar gewoon eens weg moet. Misschien heb ik dan inmiddels wel andere leuker hobby's gevonden dan dit doen, want waarom blijft het anders zo lang liggen?
Op de plak er boven zie ik een mandje wat zit daar ook al weer in ......

Ooo ja kettingen en andere sieraden. Nou die horen hier echt niet. De sieradendoosjes gaan erbij en dan even voor nu onder in de kledingkast daar moet ik gewoon nog mee aan de gang.

Zo even alles goed schoonmaken en dan de spullen die er wel moeten blijven staan weer terug zetten. Zo dat ziet er al stukken beter uit vind je niet?

En wat ligt er hier allemaal in dat hoekje.
Een boel kasten. Wat zit daar allemaal in? Een tas met allemaal oranjespullen nou die mag gewoon op zolder bij de rest van de oranjespullen.
En nog twee tassen met kaarten.
Even uitzoeken kerstkaarten bij elkaar en de rest allemaal bij elkaar. Zo nu kunnen ze ook in de la erbij.
Mmmm in deze tas zitten nog van allerlei zaken even uitzoeken. Er kan in ieder geval niets van weg dus laat ik er nog maar even op mijn bureau liggen tot ik hier staat ook een goed plek voor heb.
Wat ga ik met deze linialen doen? Dit zijn tekenlinialen voor grote tekeningen. Nou die heb ik al jaaaaaaren niet meer gebruikt dus in de DOEMAARWEG doos, wat moet ik er anders mee.
Deze longeerzweep gaat zeker niet weg. Eigenlijk moet deze nog eens een mooi plekje krijgen in huis. Deze zweep heb ik georven van mijn Opa. Hij heeft er zelf een klapper aangezet. Als je de zweep gebruikt maakt hij extra hard geluid. Maar goed dat ter zijde.
 
Deze twee gingen in het vorige huis boven het bed. Hier kom dat niet en zijn ze hier terecht gekomen. Inmiddels zijn we van slaapkamer veranderd en zou het best weer kunnen, maar ja dan moeten we de hele kamer aanpakken. Eerst maar eens overleggen met manlief of we daar (voor deze 2 lijstjes) wel zoveel voor uit willen halen.
Dan is het eindresultaat in deze hoek zo.
Zo vind ik het ook weer even genoeg geweest ben ook al weer een tijd bezig. Dus genoeg voor vandaag. Morgen weer een dag.

Opruimtijd: 110 minuten (1 uur en 45 minuten)

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk om je reactie te lezen ook al geeft ik niet altijd een reactie terug. (Alle vragen de gesteld worden beantwoord ik sowieso). Bedankt voor je bericht!