dinsdag 11 september 2012

Klus 10 lade 2, 3, en 4 van de woonkamer kast

Na het eten vond ik dat ik nog wel een laatje kon doen. Dus met frisse moet begon ik aan lade 2 (want lade 1 had ik al gedaan bij klus 7) Zo trof ik lade 2 aan. Net echt overzichterlijk dus eerst alles er maar eens uit laatje schoonmaken en alleen dat terug wat in die la hoor. Dit is de la met de spullen van de computer's, telfoon's, fotocamara's en van de wii, maar er zit nog meer in.
 Dit gaat in ieder geval niet meer terug die la in. De pen, batterijen, plakband en het rekenmachinetje horen in lade 1. Dus die gaan daarbij.
 Dit gaat in de DOEMAARWEG doos, want de telefoon's gebruiken we al jaren niet meer en er liggen nog 2 telefoon (die minder oud zijn) als reserve dat is meer als genoeg. Nog een stapel onderzetter die we niet gebruiken en een simkaartje van ? Ik zou het niet weten.
En dan zien de la er zo uit.
OEPS eindresulaat vergeten te fotograveren deze komt morgen dan. foto LADE 2
Aangezien ik nu toch zo lekker bezig ben doe ik lade 3 er ook nog even bij. Deze stelt toch niet zoveel voor en ik heb meteen weer iets van de kast af. Dit is wat er namelijk in zat.
Twee zakken met waxinelichtjes. Hier kan mooi die waxinehouder bij heb ik die ook weer mooi opgeruimd. 
TADA!! Ach ik doe er gewoon nog een bij het gaat zo lekker nu. Manlief is er toch niet dus kan ik ff lekker doorgaan. Hop nummer 4.

Wat een papier allemaal. Veel alvan allelei tijdschriften daar moet ik ook gewoon een rustig voor gaan zitten dan doe ik niet nu dus dit wordt gewoon mijn uitzoek la, die ik aanpak als mijn hoofd er na staat.
 Natuurlijk haal ik wel alle overige dingen er even tussen uit. Deze moeten in la 1 bij alle andere schrijfblokjes.
Dit kan allemaal bij het oud papier wat daar doe ik zeker weten niets meer mee.
 En dan zien de la er zo uit. Het lijkt al aardig overzichterlijk maar hier moet nog wel het een en ander gebeuren.
 Als ik het goed heb zit in lade 5 ook van allerlei papierwerk (zaken waar nog wat mee moet doen, niet mijn sterkte kan administratie) Ik zie hier nog wel wat gelijkenissen dus ook deze maar even op de kop.
 
 Dit komt er allemaal uit. Lade schoonmaken en een kijken wat hier in terug kan.
 De tijdschriften gaan naar lade 4 dan kan ik ze nog een keer lezen (auhhh wanneer weet ik nog niet hoor)
De kaarten kunnen weg. Niet echt weg, maar in ieder geval hier weg. Deze gaan naar boven en daar kom in nog een keertje op terug.
 Dit is nog een nieuwe kaart die kan ik lade 6 waar de postzegel en andere nieuwe kaarten in zitten (dat kapotte laatje wat ik nog moet maken)
 Een agenda die ik al duidelijk een tijd niet gezien heb (hij ligt nog op februari) weg doen? Misschien wel maar ik doen hem nu nog even in de la met allen papieren die moet ik toch nog een goed uitzoeken.
 Deze cadeaubonnen en Things to do blok moeten weer in lade 1. Hoe ze in lade 5 zijn belang? Joost mag het weten.
 Ooo ja deze magneten zal ik eens even in het doosjes bij de tekning doen, want hier moet ik gewoon nog even wat mee doen.
 Deze mogen in lade 3 de kaarsenla.
 Hoe komen deze ontwormpillen voor de hond nu in deze kast terecht? Nu vind ik het niet zo gek dat ik ze nergens on vinden. Ik heb met het ongeluk gezocht bij de hondenspullen (een logische plek om dit soort spullen op te slaan lijkt me) en kon het niet vinden waardoor ik toch maar nieuwe gekocht heb. Nou de pillen in het andere doosje erbij dan kan dit doosje weer weg alles mooi opgeruimd.
 Deze troep kan allemaal in de papierbak daar ga ik echt niets meer mee doen.
 En zo resulteert het in een volledige legen la. Alle andere papier zijn bij la 4 in gegaan zodat ik dit (zeer binnekort eens kan rustig kan uitzoeken, want dat gaat wel even wat tijd kosten). Ik heb de administratieve spullen boven opgelegd zodat dat eerst aan de beurt komt. Daar moet ik toch nog eens goed naar kijken hoe kan ik mijn administratie op orde houden? Niet mijn sterkste kant dus tips altijd welkom.

Zo voor vandaag ben ik er weer even klaar mee. Vier lade's zijn weer helemaal klaar en lade 5 moet ik gewoon nog eens goed uitzoeken. Lade 6 is leeg dus daar hoef ik even niets meer mee. Morgen weer een dag. Wat zal ik dan eens gaan doen? Ik kan de kast in de woonkamer afmaken of ik kan eens een begin maken aan de klus waar ik zo ontiegelijk tegen opzien. De hobbykamer. Nou daar ga ik nog maar eens een nachtje overslapen.
 

Opruimtijd: 45 minuten

4 opmerkingen:

  1. wow, jij gaat als een speeeeeeeeeer!! agenda zou ik niet weggooien, lekker als kliederblokje gebruiken of to do lijstjes op schrijven... voorlopig hoef je iig geen kaartjes meer te kopen! lekker he, om te weten wat je in huis hebt en waar het ligt? xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja het gaat heerlijk. De agenda's liggen achter in het laatje, maar natuurlijk niet de beste manier om er iets mee te doen. Dus daar moet ik nog een ander plekje voor vinden. Wie weet wel dat lege laatje ;-)

      Kaartjes kopen nee dat hoe ik zeker niet, maar dan moet ik nog wel het een en ander gaan maken ;-) Ik heb nog wel wat kaartjes die al klaar zijn, maar ja is dat dan ook weer voor de juiste gelegenheid? Ach dat komt allemaal wel goed.

      Ik moet zeggen het meeste wist ik echt nog wel te vinden alleen moet je er dan zoveel moeite voor doen en dat was dan weer te veel. Ik kocht dan ook gewoon weer uitgemakzucht een kaart als ik die nodig had. Kijken of ik daar toch verandering in kan krijgen ;-)

      Verwijderen
  2. Schatje, ik ben trouwens echt geen robot, van mij mag die beveiliging eraf. ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als het goed is moet je het nu niet meer hoeven te doen zo wel hoor ik het natuurlijk graag, want ook in vind dat vervelend bij andere om te doen ; )

      Verwijderen

Ik vind het leuk om je reactie te lezen ook al geeft ik niet altijd een reactie terug. (Alle vragen de gesteld worden beantwoord ik sowieso). Bedankt voor je bericht!